پروژه ایران خانه پدری توسط مجموعه کنفرانس های مدیریت ساخت و پروژه با رویکرد محیط زیستی و به کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی تمرکزدارد و با اجرای طرح جمع آوری کیسه های پلاستیکی رها شده در تقاطع اتوبان تهران گرمسار و محور گرمسار قم کار خودرا در اردیبهشت ماه 1395 اجرایی نمود،از مشارکت همه فعالین و دوستداران در هر بخش از طرح کمال تشکر را داریم.

 محیط زیست را با مخاطرات جدی روبرو کرده است. مواد استفاده شده در این کیسه ها بهطور طبیعی تجزیه پذیر نبوده و تنها در مقابل اشعه ماورای بنفش خورشید بعد از صدها سال خرد شده و به تکه های ریز تبدیل می شوند که میتوانند باعث آلودگی آب و خاک گردند. لذا دو رویکرد اساسی میبایست نسبت به استفاده از این کیسه ها اتخاذ گردد: 1( آگاهی بخشی عمومی نسبت به مضرات اقتصادی و محیط زیستی حاصل از استفاده کیسه های پلاستیکی و 2( انجام اقدامات لازم برای جمع آوری، امحاء یا بازیافت کیسه هایی که در حال حاضر در طبیعت رها شده اند. موسسه آموزش عالی علاءالدوله سمنانی گرمسار با استفاده از پتانسیل اساتید و دانشجویان خود و با توجه به رسالت اجتماعی دانشگاه ها به عنوان مراکز تفکر و پژوهش، قصد دارد در قالب پروژه «ایران: سرزمین پدری»  اقداماتی را در راستای حفاظت از محیطزیست انجام دهد. لذا این سند به عنوان یک طرح اولیه جهت مشخص نمودن چهارچوب اجرایی پروژه تهیه گردیده است .چهار هدف اساسی این پروژه عبارتند از: 1( ارتقاء آگاهی عمومی و تشویق به استفاده از کیسه های چند بار مصرف، 2( پاکسازی منطقه سردره از کیسه های پلاستیکی، 3( جلب مشارکت دانشگاه ها و عموم مردم در فعالیت های زیست محیطی و 4( ایجاد فرصت برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی و مدیریت ساخت برای مدیریت یک پروژه واقعی.  
در این پروژه، منطقه موردنظر به وسیله اطلاعات جغرافیایی شبکه بندی شده و هر گروه از داوطلبان -متشکل از دانشجویان و نیروهای مردمی- روی یک یا چند سلول از شبکه فعالیت کرده و کیسه های پلاستیکی را جمعآوری خواهند نمود تا برای امحاء یا بازیافت ارسال گردد .در این راستا هماهنگی با ارگانهای ذیربط نظیر: دفتر نماینده محترم مجلس شورای اسلامی گرمسار (جناب آقای دکتر کاتب) ،شورای شهر ،شهرداری، نیروی انتظامی ،بسیج، محیطزیست ،منابع طبیعی و سایر ارگانهای ذینفع و همچنین رسانه ها جهت بازتاب فعالیتهای پروژه انجام خواهد گرفت. علاوه بر این، دانشجویان موسسه با حمایت و همکاری سازمانها و ارگانهای محلی نسبت به فراهم آوری امکانات لازم برای اجرای پروژه مانند دستکش، کلاه و کیسه های بازیافت اقدام میکنند. زمان انجام پروژه پس از برنامهریزی کامل و جذب امکانات لازم در روز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه 1395 تعیین شد. دانشجویان رشته مهندسی و مدیریت ساخت موسسه بر اساس آموخته های تئوریک برنامه ریزی و پیاده سازی فرآیندهای استاندارد مدیریت پروژه PMBOK بر اساس متدولوژی PRINCE2 را بر عهده خواهند داشت. این فرآیندها شامل تدوین قلمرو پروژه، زمانبندی، بودجه بندی، کنترل کیفیت، برنامه ریزی منابع انسانی، تأمین و تدارک کالا و خدمات، مدیریت ارتباطات، مدیریت ریسک، مدیریت ذینفعان و یکپارچه سازی اجزاء پروژه میباشد.

 

جهت دریافت طرح کامل پروژه ایران خانه پدری روی آیکون زیر کلیک نمایید.

image-png-3d-icon-character-416-transparent-7.jpg (500×400)

 

photo-2023-12-09-19-42-17.jpg (1280×720)photo-2023-12-09-19-42-33.jpg (1280×720)

 

علاقه مندان به پیگیری اقدامات انجام شده جهت اجرای پروژه و ویدیو روز اجرای پروژه با کلیک برروی آیکون زیر میتوانند به ویدئو مربوطه دسترسی داشته باشند.

5f02c3-softgozar.png (314×322)

پوستر دوم پروژه ایران خانه پدری

photo-2023-12-10-01-25-05.jpg (914×1280)